6 Kasım 2010 Cumartesi

ÇOCUK ANİMATÖRÜ mesleği

ÇOCUK ANİMATÖRÜ
TANIM
Konaklama işletmeleri, alışveriş merkezleri ve özel organizasyon firmaları gibi çocuk
hizmetleri veren her türlü işletmede, çocukları eğitmek ve eğlendirmek, amacıyla
planlanmış program dâhilindeki aktiviteleri uygulayan, aktiviteler sırasında
çocukların sorumluluğunu üstlenerek iyi vakit geçirmelerini sağlayan kişidir.
GÖREVLER
Aktivite programı hazırlamak,
Program uygulamak,
Program öncesi hazırlık yapmak,
Çocukların emniyetini sağlamak,
Olumlu iletişim kurmak,
Hijyen-temizlik kurallarını uygulamak,
Öz bakım ihtiyaçlarını gidermek,
Aktivite sonrası işlemleri yapmak,
Mesleki gelişime ilişkin faaliyetleri yürütmek,
Kayıt/arşiv/rapor tutmak.
KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
Aktivite programı, program çizelgesi,
Besin değer tablosu,
Anket formları, aktivite isim listesi, çocuk bilgi kayıtları, çeşitli form ve evrak,
kişisel eşya teslim formu, mini kulüp giriş bilgi formu, malzeme stok listesi,
malzeme takip formları, sağlık bilgi formları,
Sahne perdesi ve sahne platformu,
Oturma grupları,
Ses ve ışık sistemleri, mikrofon, müzik sistemleri,
Bilgisayar,
Konektör,
Projeksiyon cihaz ve perdesi,
Televizyon,
Dijital fotoğraf makinesi,
Dijital uydu,
DVD oynatıcısı.
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Çocuk Animatörü olmak isteyenlerin;
Sorumluluk sahibi,
Sır saklayabilen,
Düzgün ve akıcı bir dille Türkçe ve birden fazla yabancı dil konuşabilen,
Ses tonunu ve mimiklerini kullanarak dikkat çekebilen,
Nazik, güler yüzlü,
Problemler karşısında çabuk ve doğru karar verebilen,
Kolay ve doğru iletişim kurabilen,
Enerjik, yenilikçi, yaratıcı ve girişken,
Kararlı, açık fikirli ve tartışma yeteneğine sahip,
Saygılı, hoşgörülü,
Grup hâkimiyeti olan,
Grupları harekete geçirme yeteneğine sahip,
Psikolojik ve fiziksel sağlığı yerinde olan,
Ayrıntılara dikkat edebilen,
Sakin, sabırlı ve dikkatli,
Hareketli, tutkulu kişilik yapısına sahip
kişiler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Çocuk Animatörü, özel organizasyon firmalarında, konaklama tesisi, temalı park,
alışveriş ve gösteri merkezleri gibi yerlerde çocuklarla ve aileleri ile iletişim
halinde, çocuklardan ya da çocuklar ve ailelerden oluşan bir izleyici topluluğunun
karşısında görev yapar. Çalışma ortamının, provalarını yapabilmeye elverişli
aktiviteler sırasında kullanabileceği spor ve oyun araçları, ışık ve ses cihazları
donanım imkânlarına sahip olması gerekmektedir. Açık ve kapalı alanlarda çalışılır.
Çalışma saatleri uzun ve düzensizdir. Birlikte çalışılan amirinin ve çalışılan tesisin iş
yoğunluğuna bağlı olarak hafta sonu veya akşam geç saatlere kadar çalışma söz
konusu olabilir.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Önemi ve etkinliği giderek artan bir meslek olduğundan iş bulma olanağı oldukça
geniştir. Özellikle konaklama işletmelerinde, özel organizasyon firmalarında, temalı
parklarda Çocuk Animatörüne ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle yurtdışı bağlantılı
çalışan işyerleri, yabancı dil bilen, girişken yapıya sahip, disiplinli çalışabilecek
nitelikte çocuk animatörü çalıştırmaktadırlar.
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi, meslek liseleri, teknik liseler, Anadolu meslek liseleri ve Anadolu
teknik liselerinin Eğlence Hizmetleri alanı “Çocuk Animatörlüğü” dalında
verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Meslek liselerine giriş için en az ilköğretim okulu mezunu olmak,
Anadolu meslek ve Anadolu teknik liselerine girebilmek için ise ilköğretim okullarının
6-7-8. sınıflarında yapılacak olan “Seviye Belirleme Sınavlarının” (SBS) sonucuna,
yılsonu ders ortalamaları ile belirlenen Yılsonu Başarı Puanının (YBS) eklenmesi ile
elde edilecek olan yeterli Genel Orta Öğretim Yerleştirme Puanına (G-OYP) sahip
olmak gerekmektedir.
En son olarak mülakata girme hakkı kazandığı okulun, ilgili mevzuat doğrultusunda
belirlediği, doktor ve sektör temsilcisinin de yer aldığı komisyonca düzenlenen
mülakatta başarılı olmak, gerekli koşullara uygun olduğu belirlenmiş olmak kaydıyla
kayıt yaptırmaya hak kazanmak gerekir.
Öğrencilerin sağlık durumu, eğlence hizmetleri alanı altında yer alan mesleklerin
gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmalıdır. Başvuran öğrenciler fiziki görünümü,
mesleğe ilgi ve yatkınlığı, anlama-kavrama düzeyi, ifade ve ikna becerisi, özel
yeteneği, kişisel özellikleri vb. konularda değerlendirilir ve başarılı olanların
kayıtları yapılır.
EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. 9. sınıfın dersleri genel liseler ve meslek liselerinde
ortaktır. 9. sınıfın sonunda öğrenci alanını belirler. 9. ve 10. sınıflarda ortak dersler
ile alan ortak dersleri, 11. ve 12. sınıflarda ise dallara özel dersler okutulmaktadır.
Alanda yer alan tüm dallara yönelik ortak yeterlikleri kazandıran dersler ağırlıklı
olarak 10. ve 11. sınıfta verilmektedir. 12. sınıfta diplomaya götüren dala ait
yeterlikleri içeren dersler yer almaktadır. 10. sınıfın sonunda, bölgesel ve sektörel
ihtiyaçlar, okulun donanımı, öğretmen ve fiziki kapasitesi ile öğrencilerin mesleki
yeterlikleri de dikkate alınarak dal seçimi yapılır.
Eğitim süresince verilen
Ortak Dersler: Dil ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi,
Tarih, TC İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, Coğrafya, Matematik, Fizik, Kimya,
Biyoloji, Sağlık Bilgisi, Felsefe, Yabancı Dil, Beden Eğitimi, Millî Güvenlik Bilgisi,
Trafik ve İlk Yardım, Tanıtım ve Yönlendirme,
Alan Ortak Dersleri: Bilgi ve İletişim Teknolojisi, Matematik, Mesleki
Gelişim, Animasyon Hizmetleri, Animasyon Aktiviteleri, Animasyonda Teknik
Destek, İletişim, Konuk İlişkileri, Çocuk ve Genç Animasyonu, Yabancı Dil,
Dal Dersleri: Çocuk Gelişimi, Çocuk Aktiviteleri, Çocukla İletişim, Çocuklara
Özel Organizasyonlar, 2.Yabancı Dil, Mesleki Yabancı Dil, Turizm Endüstrisi,
Dokümantasyon, Animasyonda Reklâm ve Tanıtım gibi zorunlu dal dersleri ile
seçmeli dal dersleridir.
Uygulama eğitimi: 10. ve 11. sınıf yılsonunda yaz aylarında turizm sezonunda
işletmelerde beceri eğitimi adı altında 3308 sayılı kanun gereğince sektörde
uygulama eğitimi (staj) yapılmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Meslek lisesi, Anadolu meslek lisesi, teknik lise, Anadolu teknik liselerinin Eğlence
Hizmetleri alanının Çocuk Animatörlüğü dalından mezun olanlar, istedikleri takdirde
Ağırlama Hizmetleri, Kültürel Miras ve Turizm, Otobüs Kaptanlığı, Turist
Rehberliği, Turizm Animasyonu, Turizm ve Konaklama İşletmeciliği, Turizm ve
Seyahat Hizmetleri ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler.
Ortaöğretim Başarı Puanları (OBP), mezuniyet yılları ve okul türleri dikkate alınarak
kontenjan dâhilinde yerleştirilebilirler.
Mesleki eğitim merkezlerinde, Eğlence Hizmetleri alanında eğitim verilmektedir.
Modüler programlarla meslek liseleri arasında paralellik sağlandığından yatay ve
dikey geçişler olabilecektir.
Ön lisans eğitimini tamamlayanlar ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavına
(DGS) girip başarılı oldukları takdirde kontenjan dâhilinde eğitimlerini lisans
düzeyine çıkarabilirler.
Meslekte kendilerini geliştirmeleri durumunda konaklama veya organizasyon
işletmelerinde yöneticiliğe kadar yükselebilirler. Ayrıca lisans eğitimini
tamamlayanlar sayılan alanlarda yüksek lisans olanaklarından da faydalana
bilmektedirler.
Yükseköğretime Geçiş Sınavına (YGS) girmeleri durumunda, Turizm Animasyonu
(Turizm İşl. ve Otelcilik YO) bölümünü tercih etmeleri durumunda ek puandan
faydalanabilirler.
Kariyer imkânları olarak, özellikle resort konaklama işletmelerinde eğlence
departmanı müdürü ve eğlence koordinatörü olarak çalışabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu gereğince, işletmelerde beceri eğitimi gören
öğrencilere yaşlarına uygun asgari ücretin %30’undan az olmamak üzere işverence
ücret ödenmektedir. Yaz aylarında haftada 5-6 gün çalışmaları nedeniyle asgari
ücretin % 60 ‘ı oranında işverence ücret ödenmektedir.
Beceri eğitimi süresince öğrencilerin iş kazası, iş riski ve meslek hastalıklarına karşı
sigorta primleri devletçe ödenmektedir.
Bu alanda iyi eğitim görmüş, kendini yetiştirmiş, tecrübeli, meslek elemanları özel
sektördeki iş yerlerinde bilgi yetenek ve çalışma kapasitesine göre farklı ücret
alabilirler. Tecrübe ücret belirlenirken önem kazanmaktadır.
Sektörde yapılan araştırmalarda göre mesleğe ilk başlayan eğitimli meslek
elemanlarının kazançları asgari ücretle asgari ücretin 2 katı kadar olabilmektedir.
Tecrübeli ve performansları yüksek meslek elemanlarının ise döviz üzerinden
yaklaşık 2000 € ‘ya kadar ücret alabildikleri görülmüştür.
DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
İlgili eğitim kurumları,
Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Bilgi Merkezi,
Bünyesinde Meslek Bilgi Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube
Müdürlükleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder